31 augustus; Thijmendag: Animal Kingdom

Vandaag hadden we als Thijmendag bestempeld. We gingen naar Animal Kingdom. Daar kun je op safari en daar hadden ze een deel van het park ingedeeld als Dinoland. Als liefhebber van Dino's wil je dat natuurlijk heel graag zien. Verder was de bedoeling dat we in de avond of eind van de middag naar Downtown Disney zouden gaan om iets te eten bij het T-restaurant (restaurant in een een soort dino gemaakt en ook alles zo ingericht) en naar de Lego winkel te gaan. Downtown Disney hebben we die dag niet gered. Alles is hier ook zo groot en zo leuk dat, voor je het weet, de dag al om is. Alleen het park is het dus geworden. De rest doen we wel op een andere dag.
De safari was onwijs mooi. Omdat we buiten het seizoen zijn, zijn de wachtrijen niet lang. Ik had gelezen dat hier wel een een rij kon staan van meer dan een uur. Eerst een Fastpass halen dus. Die Fastpass was niet eens nodig; we konden zo doorlopen! Alle soorten beesten kwamen aan onze neuzen voorbij: leeuwen, neushoorns, olifanten, nijlpaarden, etc. Net Africa. Ik bleef maar knippen met mijn camera.
Daarna kon je nog door een stuk regenwoud lopen waar ook weer verschillende dieren te zien waren, o.a. stokstaartjes (onze favorieten), gorilla's en vele vogelsoorten.
Het was die dag erg warm en geen tot weinig bewolking. We moesten af en toe echt even bijkomen van de hitte. Hier leek het nog eens extra benauwd aan te voelen ivm de soorten regenwouden die ze hebben weten aan te leggen. Gelukkig hebben ze hier ook een atractie waar je nat kan worden. Een soort piranja van de Efteling maar dan veeeeeel beter. Charlotte mocht hier ook in. Dit was vette pret zeg!! Super gelachen met z'n alle en we waren drijfnat. Dit is hier echt geen straf. Heerlijke verkoeling.
Toen op naar Dinoland. Hier scheen een atractie te zijn die Thijmen absoluut moest zien als dinofan. Een rit die je terug in de tijd nam om zo de dino's levensecht te zien. Nou.... wie bedacht heeft dat dit een kinderatractie is???!!!! Tjee wat was dit een ramp. Het was SUPER donker, SUPER veel harde geluiden en veel schrik momenten. Ik vond hem zelf al vrij schrikkerig dus iedereen kan wel invullen nu dat dit absoluut geen succes was voor Mees en Thijmen. Zij waren compleet overstuur. Ik heb constant geroepen: "ogen dicht!" en ik heb zijn oren vast gehouden. Zo heeft Brian dit bij Mees gedaan en mijn moeder heeft ze mee vastgehouden. Tjonge tjonge wat zielig zeg. Leuk hoor op zijn dag! Erg zielig. Vlug maar weer naar iets wat wel leuk is. later ging het gelukkig weer met ze. Nu kunnen we er om lachen. Het grote nadeel is alleen dat ie zijn moeder noooooit meer vertrouwd: Ik maar zeggen: "Dit is heel leuk Thijmen. Echt iets voor jou. Kom op erin"
Dit wordt gezinstherapie later........
Gelukkig was de dag verder heel leuk en ben ik in de avond nog even op pad gegaan met Brian en hebben mijn ouders op de kinders gepast. Ideaal. LOL.

Drijfnat na de waterrit:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten