We zijn er!!

He he we zijn er hoor. Hier ons eerste verslag vanuit de states! De reis is super goed verlopen. We waren ruim op tijd op het vliegveld in Antwerpen. Dit is een heel klein vliegveldje, lekker overzichtelijk. Het vliegtuig was ook klein maar heel mooi. We vlogen 1,5 uur en toen landen we in Manchester waar we 2,5 uur hadden voordat het vliegtuig naar Orlando vertrok. Het duurde echter een hele tijd voordat we de koffers opnieuw konden inchecken (iets met de laadband ofzo)waardoor we nog best moesten haasten. Dit vliegveld is ook onwijs groot!
Toen begon de reis pas echt. Een zit van 9 uur. Was benieuwd hoe de kids het zouden doen. Vooral Charlotte. De vorige keer dat we gingen vliegen, was zij nog maar een baby dus daar weet ze niets meer van. De tijd vloog om. Letterlijk. De kinderen hebben gekleurd, gespeeld en vooral geslapen! We hadden namelijk extra stoelen. De indeling van het vliegtuig was 3 stoelen links, 4 stoelen in het middden en 3 aan de rechterkant. Thijmen, Mees en Charlotte hadden ieder een eigen rijtje aan de rechterkant. Kussentje erbij, dekentje erbij en maffen maar...... Zo ben je meteen een paar uur verder.
De mannen hebben ook als een blok liggen slapen. Kwam goed uit want deze 2 moesten nog een heel stuk rijden na landing in Orlando.
Ik heb lekker wat tvseries kunnen kijken op mijn Iphone en mijn moeder heeft zitten lezen en liggen slapen. Wat een paar stoelen extra wel niet kan doen.
Wat was het een heerlijk gevoel; uitstappen op Amerikaanse bodem! Het begint al met vloerbedekking in de slurf (vind ik iets echt Amerikaans) vervolgens de Amerikaanse vlag en dan op verschillende plekken waterfonteintjes waar je uit kan drinken. Dan weet je: Ik ben er.
Bij "Imigrations" vond ik het ook meevallen. Had verwacht dat het veel langer zou duren. wat ik wel raar vind is dat je thuis verplicht bent de nieuwe ESTA-papieren in te vullen maar in het vliegtuig nog steeds het groene formulier moet invullen. Dat is best wel een karweitje voor 7 personen al die gegevens wederom noteren. De Esta formulieren zijn nog steeds in een testfase.
Na alle koffers bij elkaar geraapt te hebben gingen we op pad naar Alamo voor onze autohuur. Wat een commerciele mensen hier! De auto was niet groot genoeg, de verzekering niet uitgebreid genoeg en autozitje verplicht en vooral niet aan te raden om die bij Walmart goedkoper te halen. We gingen bijna overstag maar hebben alles gewoon gelaten zoals we het besproken hebben. Dan maar geen Big SUV (deze is voor ons ook al groot) en geen verzekering voor een lekke band. Het autozitje hebben we maar wel gedaan. Safety for everything.
Toen nog een hele reis met de auto naar ons huis. Onderweg even gestopt bij ons eerst bezoek aan Starbucks. Dit is inderdaad goed spul! Er volgen zeker meerdere bezoekjes.
Aangekomen bij ons huis (het was inmiddels half 9 s'avonds)was het enige wat we konden zeggen WAUW! (en weltrusten. Wat waren we moe!)

1. Wow jullie hebeb echt geluk gehad dta de kinderen een hele rij voor zich hadden, dat maak je niet vaak mee!!

2. Fijn dat de reis goed is gegaan....en nu genieten. Veel plezier!

3. De Sprangetjes...21 augustus 2009 om 08:07

Super te horen dat de reis goed is gegaan!!! Ik zat al met smart te wachten op een aankomst verslag van jullie. Het is
    altijd fijn te horen dat je weer aan land bent....
    Geniet van jullie dagen relaxen en ???.......wat jullie die dagen nog gaan doen. Tot het volgende verslag. Dikke knuffels van de Sprangetjes XXX

4. Klinkt als een hele goede reis, dit vanaf antwerpen zou ook echt een optie voor ons zijn... fijne vakantie verder!

5. Fijn dat jullie zo'n goeie reis hebben gehad. Super!!
    Nou dus echt vakantie vieren, ben benieuwd naar je volgende blog!!!

xxx Peter en Claar

6. Mooi verhaal Kim, goed dat de reis zo goed is verlopen. Wij hebben dat ook een keer gehad, ´s avonds om 10 uur aankomen op de plaat van bestemming in Florida na nog een autoritje van drie uur. Inderdaad meteen naar bed en de kids wakker om 4 uur ´s nachts.

Wij gaan morgen voor twee weken maar Italie zonder laptop. Misschien hoor je nog van me in een internetcafe.

Groeten Gerard en Iris

7. hallo hier is alles goed.
    groetjes antoon en sjaan.

8. Hallo Bran en Kim +kinderen
    Het vorige was test.
    Heel fijn om te lezen en te zien dat het met jullie zo goed gaat. wij genieten ervan, HEEL veel knuffels Antoon en Sjaan.